Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

joi, septembrie 04, 2008

România in vitro

Am terminat de citit biografia ROLLING STONES "Blue, Black and White", de Ioan Big, carte pe care aş numi-o "un compendiu de istorie, marketing şi anduranţă". Îmi reamintesc lucruri care pe de o parte m-au uimit, pe de altă parte m-au stârnit, din viziune comparatistă. Mă opresc asupra unuia dintre acestea, petrecut în 1990, la Praga. Vaclav Havel, pe atunci preşedinte al Cehiei îi invită pe Jagger şi co. să concerteze în Praga, transmiţându-le acestora că politica modernă în sudul Europei nu ar fi evoluat fără aportul veteranilor muzicii rock. Este un DA fără ezitări, trupa concertând la Praga pro bono, toate câştigurile fiind virate într-un fond umanitar. Ulterior, Havel îi însoţeşte pe Rollingstoneşi în centrul vechi, unde îi invită la o bere în cârciuma sa preferată. Membrii trupei părăsesc Praga în avionul preşedintelui Havel.


La Bucureşti, nu am auzit ca veteranii muzicii rock să fi băut o bere cu preşedintele României, şi nici măcar să fi făcut o scurtă croazieră cu vaporaşul pe Dunăre. Mă îndoiesc că preşedintele s-ar fi dat în lături să bea o bere cu aceştia, să râdă, să le povestească parcursul României, din cenzură şi până în prezent... Mă întreb atunci unde s-a produs scurt-circuitul, cum se face că nimeni nu s-a sesizat de proasta (sau lipsa de) exploatare a imaginii României în lume? Cu regret, PĂCAT! Nu e de mirare că DVD Boxul Rolling Stones "A Bigger Bang" conţine patru imense concerte din 2007, inclusiv China, mai puţin Bucureşti. În ritmul acesta, România nu prezintă interes. PĂCAT!


Şi pentru că îl stimez pe Havel, în final:
"Sincer vorbind, aş zice că activitatea mea (de preşedinte) este uneori incredibil de amuzantă, nu aş scrie însă nimic despre aceasta deocamdată şi dacă aş face-o ar fi doar cu condiţia să apară la 50 de ani după moartea mea..."

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...