Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

luni, noiembrie 17, 2008

Nicio revistă de cinema în limba română

Dilema zilei: enumeraţi câteva reviste de cinema tipărite în momentul de faţă în limba română! Acum încep durerile de cap, pentru că, contrar aşteptărilor, nu vom găsi răspuns. Consultată, Terrorchic zice Re:publik şi pe bună dreptate undeva îmi răsuna şi mie în minte acest răspuns. Căutând pe net, surpriză: Echipa redactionala a revistei culurale Re:publik, formata din Mihai Chirilov, Ana Maria Sandu, Anca Gradinariu si Carmen Gociu, a parasit publicatia, urmand sa lanseze Rekino, revista disponibil momentan in format online, la adresa www.rekino.ro. Prin urmare, singura revistă de film şi muzică din România, şi-a pierdut echipa din motive de concepţie, cei care au promovat brandul Re:publik retrăgându-se deoarece se dorea o revistă mult mai pentru popor. Mă întreb acum de fapt despre ce popor este vorba în cele de mai sus, dat fiind cele trei domenii anexate filmului şi muzicii: modă, design, artă contemporană şi arhitectură. "Revista Re:publik se relanseaza intr-un nou format. Interesanta si eleganta evista de cultura urbana Re:publik, al carei editor este, incepand cu luna august, Igloo Media, a aparut din nou pe piata miercuri, fiind extinsa dincolo de film si muzica, temele sale consacrate, la domenii precum moda, design, arhitectura si arta contemporana. "


Explicaţia acestei schimbări de macaz stă, cred eu, mai mult în interesul celor promovaţi decât în interesul cititorilor, ceea ce duce la achitarea unor sume importante pentru a apărea înr espectivele pagini. Cu alte cuvinte, dacă un actor român, sau un muzicant român nu îşi va permite să îi ungă lunar pe cei de la igloo pentru a fi cât mai constant vizibili marelui public, un artist (cu sponsori) sau arhitect sau creator de modă se va descurca mult mai uşor pentru a-şi asigura promovarea. Iată, în sprijinul celor spuse de mine cum arată marketingul noii reviste: "Singura revista lunara de cultura urbana, Re:Publik, editata de Igloo Media, incaseaza 3.000 de euro pentru fiecare spot difuzat inaintea filmului ce este distribuit lunar gratuit pe DVD, impreuna cu revista. ...


Proiectul a fost lansat anul acesta si reprezinta o incercare de a gasi suporturi alternative pentru spatiile de publicitate. Folosit ca instrument de marketing, DVD-ul distribuit gratuit aduce, pe de o parte, cresterea vanzarilor si fidelizarea cititorilor, dar si incasari mai mari din publicitate. Serviciul de acces la internet al Romtelecom, Clicknet, este cel mai important investitor in pachetul de publicitate pe DVD.
Tirajul revistei a crescut, in doi ani de cand este prezenta pe piata, de la 10.000 la 15.000 de exemplare. Re:Publik are un concept unic pe piata din Romania, fiind singura revista dedicata simultan si exclusiv unor domenii precum muzica, filmul si cultura urbana.
Publicatia Re:Publik apare lunar si cuprinde aproximativ 15-20 de reclame pentru fiecare numar. Distributia se face la nivel national, preponderent in mediul urban, in orase cu peste 200.000 de locuitori. Rata cu care revista semneaza un nou contract de publicitate este o data la doua luni, iar frecventa de aparitie a unei reclame in paginile revistei este de patru-sase aparitii."
Prin urmare, tirajul de 15.000 se datorează vechii echipe, reţeta a plăcută şi prin urmare noii cumpărături exploatează brandul.


Acum să revin la dilema de început. Nu avem nicio revistă de film tipărită în acest moment în limba română!!! Derizoriu şi clinic. Cu atât mai mult cu cât echipa de bază de la Re:publik era formată din: Mihai Kirilov, Alex Leo Şerban, Anca Grădinariu, Andreea Chiriac, Andrei Creţulescu, Carmen Mezincescu, Cristi Mărculescu şi Mihai Tiţă, care au pus de Rekino, deocamdată doar pe net. Nu îi dau şanse noului Re:publik, cu atât mai mult cu cât cred în cei de mai sus. Lipsa unei reviste de promovare a produselor româneşti face bine unei societăţi civile adormite la capitolul cultură.



Câtă vreme nu ai nici măcar o singură informaţie, de ce te-ai revolta? Între a dezinforma şi a neinforma este o diferenţă de atitudine. Cel din urmă este întotdeauna mult mai puţin vinovat decât cel dintâi.

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...