Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

marți, noiembrie 11, 2008

In memoriam Dan Goanţă

Citind un post pe unul dintre blogurile pe care le preţuiesc foarte mult am dat peste o referire care mi-a trezit amintirile: Dan Goanţă. L-am cunoscut pe Dan Goanţă prin 2003 cred şi, deşi credeam că am depline cunoştinţe culturale (aici mă refer mai ales la literatură şi muzică) am fost impresionat de erudiţia jurnalistului Dan Goanţă. Amestecul de umor, cinism, informaţie structurată după referinţe, dacă asta se cerea, m-au cucerit din prima, acesta era profilul omului pe care mi l-aş fi dorit drept şef, şi, printr-un mare noroc l-am avut şef pe Dan Goanţă mai bine de un an la Radio Activ FM.



Din când în când primeam câte un telefon în timpul emisiunilor, alteori ne dojenea părinteşte, cu mult umor, alteori pur şi simplu suna pentru a ne felicita sau pentru a se arăta uimit de anumite lucruri pe care el, "marele" Dan Goanţă nu le ştia. Omul ăsta petrecea nopţile în apropierea radioului pentru a şti totul despre emisiunile "angajaţilor" săi. Pe urmă lumea a început să plece din Activ, spre alte zări mai însorite, în principal City FM. El, căpitanul nu a oprit pe nimeni din drum, îi devenise clar că "vaporul Activ FM" se va scufunda, datoria sa însă, de căpitan, fiind să moară la bord, acompaniat discret din fundal de orchestră. Deşi nu trăiam din radio, asta era doar o mare pasiune, am simţit un mare regret atunci când i-am adus la cunoştinţă căpitanului părăsirea corabiei, dar am făcut-o. La câteva săptămâni Activ FM a încetat să mai existe, iar câteva luni mai târziu Dan Goanţă a murit.



Astăzi mi-am amintit, cu nostalgie de Dan Goanţă, de fapt, am revăzut profilul unui mare profesionist de radio, a unui om care, dincolo de uimitoarea sa experienţă era mereu deschis să afle lucruri noi. Unul dintre laitmotivele lui Dan Goanţă era acela că încă nu ştie mare lucru şi de cele mai multe ori aflai amănuntul acesta când, entuziasmat ca un copil îţi povestea ce raritate rock sau blues descoperise undeva, printr-unul din cotloanele Internetului. Fumam mult pe atunci, disecam literaturi şi căutam febrili muzici care pentru alţii nu aveau cum să existe vreodată. Nu am mai făcut radio de atunci şi probabil nu voi mai face vreodată, deoarece între timp am "îmbîtrânit", sunt mult mai căpos ca acum 5 ani şi nu aş accepta prea uşor sfaturile unuia care nu se numeşte Dan Goanţă. Ziaristul Dan Goanţă, decedat pe 28 septembrie 2006 la Spitalul de Urgenţă din capitală. Avea 51 de ani, şi încă multe planuri de viitor...

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...