Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

miercuri, ianuarie 06, 2010

Și totuși Guță și Copilu...

În noaptea de Revelion am zappat sporadic, m-am speriat și am dat pe CNN. Zgomot de fond, dar util. Am hotărât undeva în subconștient, în asentimentul prietenilor noștri că la anul noul an ne va prinde la Hong Kong. De fițe. A doua zi însă, în așteptarea acelorași prieteni pentru a continua petrecerea am văzut în reluare câteva emisiuni de Revelion. M-am oprit la Paranghelionul de la Antena1 și după primele câteva minute de revoltă m-am calmat și am privit la rece ”manifestarea” estivală. I-am iertat pe maneliști. În schimb m-a enervat scenariul (iar scenariul!!!) și prestația de umplutură a lui Dan Negru.

De ce i-am iertat pe maneliști? Pentru că au cântat mai puțin ca de obicei, preferând să se joace de-a vodevilul, lucru care le-a ieșit rezonabil. Guță Julieta și Copilu Minune Romeo! Grotesc, grobian, comic de situație. Travesti. Să ne amintim de Miluță Gheorghiu. Mai recent de Arșinel. Sau de Hofi Geza la unguri, sau Coluche la francezi, sau Benny Hill la englezi și lista poate să continue. De când lumea genul acesta de umor prinde și nu neapărat datorită tradiției impuse. E normal ca publicul să se distreze în astfel de situații. Ciudații pitici interpretați de maneliști și de populari nu au făcut absolut deloc corp distonant cu umorul britanic de același gen (Black Adder sau Benny Hill). Altfel, rețeta Divertis funcționează, dar nu la nivelul populist dorit de Antena1, Divertis a mers dintotdeauna, la fel ca și Toma Caragiu, care nu reușea însă să depășească în popularitate ”pastilele umoristice” din cadrul revelioanelor din anii 80. Guță și Copilu nu sunt actori și cu toate acestea naturalețelea i-a salvat. Au fost haioși în mascarada lor de sfârșit de an. Au fost ei, așa cum sunt în gașcă, când se întrec în măscări. Cât despre muzică, despre manele nimic de bine. Dar asta e... Cu asta defilam...

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...