Mi-e scârbă de Ho, Ho, Ho, mult trâmbițata recentă producție Media Pro, lansată înaintea Crăciunului, a cărei regie este semnată de Jesus del Cerro. Ce coincidență tristă, să te cheme Jesus și să regizezi un film infect despre ”miracolul Crăciunului”. Ca și Tarzanii filiformi, Pamelele supraponderale sau Elvișii miorlăind manele. Cred că Ho, Ho, Ho este cel mai prost film românesc din ultimii 20 de ani, surclasând Orient Express-ul lui Sergiu Nicolaescu. De asemenea este cel mai mistificator film românesc, impunând o realitate românească falsă și cultural nocivă. Crăciunul la români nu se petrece nici măcar în cele mai laice comunități urbane din România la mall, iar hoții noștri neaoși nu folosesc gadgeturi din Mission Impossible (mașinuțe teleghidate cu cameră video și monitor la telecomandă). Hoțul român excelează în continuare în șperaclu și sârme. La fel de nociv mi se pare sistemul de valori de la MediaPro dar și disperarea cu care, scenariști poate capabili, acceptă compromisul impus doar de dragul de a figura pe afișul unui film și pentru ceva bănuți de sărbători. Nu găsesc nici o scuză lui Mirică și Andronache pentru colajul neromânesc și în dese rânduri neglijabil ridicat la nivel de generalitate națională, într-un producție ce nu se vrea utopică. Obosisem de realitatea socială prezentă în mai toate filmele noastre din 90 încoace, dar cosmetizarea de bâlci de suburbie a României doar de dragul de a pretinde că suntem ”în rândul lumii” consider că este încă o formă fără fond, ce denotă mediocritate și ipocrizie. Diamantele strălucesc, într-adevăr în murdărie cu câteva condiții: să fie false, deci să nu strălucească prea tare, ceea ce le face să nu fie ridicate prematur și dacă sunt false în prealabil să se dea la o parte stratul de jeg de deasupra.
În concluzie, nu-mi mai rămâne decât să aștept de la MediaPro un nou film estival, de data aceasta cu ocazia Paștelui, evident în regia lui Jesus (cum se putea altfel) și dacă se poate tot cu Bănică în rolul principal. Sper să înjure fără perdea și în următoarea producție pascală. Evident că tot lui Bănică sper să îi revină și coloana sonoră, cu versuri simple, pe înțelesul publicului larg, eventual putându-se porni de la o altă sintagmă uzuală actorului: paștele mătii!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu