Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

luni, iunie 27, 2011

Top 15 - cântece cu ”vara” în titlu - 2011

M-a cuprins nostalgia radioului, mi-am amintit cu melancolie de vremea când făceam emisiuni la radio, așa că, deși nu mai este același lucru am luat hotărârea să vă împărtășesc topul celor mai dragi cântece care vorbesc în titlul lor despre vară. Am exclus orice piesă care avea mesaj de vară dar nu avea titlul adecvat, prin urmare iată ce a ieșit, în ordinea numerelor de pe tricouri:
1.” Summertime” - Janis Joplin

Încă nedetronabilă. Fără cuvinte...
2.”Sleep all Summer” - The National and St. Vincent
A venit tare din urmă și nu neapărat doar pentru că sunt fanul declarat al celor de la The National, ci mai ales pentru că originalul (Crooked Fingers) este chintesența nepotrivirii: versuri perfecte și o interpretare de doi lei. Oricum, până la anul poate îmi trece...
3. ”Summer's Almost Gone" - The Doors
În mod normal perechea perfectă pentru un ”Summertime” cântat negro spiritual. Nu vă întrebați prea mult cum le-ar fi cântat nenea Maicăl Jackson pe amândouă, înainte și după depigmentare, pentru că nu veți afla niciodată. Și speculații sunt destule, inclusiv că acum arată ca Morrison și cântă prin Jamaica, la poalele unui palmier. Cică l-ar fi trădat nasul...
4. "Summer in Siam"- The Pogues

O bijuterie fără doar și poate. Nu e o vară prea veselă, dar în orice caz e plină cu senzații tari, de la dinții lui Shane până la fetele care e posibil să fi fost băieți. În orice caz, miroase a casare timpurie și de bună-voie.
5. ”Voila l'ete" - Les Negresses Vertes

Dragoste la prima auzire. Am frecat caseta asta cred că juma de an fără nici un fel de milă.
6. "Girls in their Summer Clothes"- Bruce Springsteen

The Boss nu lipsește din nici un top al meu. Dacă la ceilalți piesa cu pricina era un cap de afiș, asta nu pot spune că e preferata mea, dacă ar fi să aleg de la el, dar pentru un top de nișă are locul ei. De fapt dacă The Boss era mai tânăr, arăta mai imberb și cânta asta cu alte fete pe sticlă cred că locul ei ar fi fost undeva pe lângă Mungo Jerry, dar așa se schimbă radical problema.
7. "Summer Wine" - Ville Valo and Natalia Avelon

M-a prins mai mult decât Bono și The Corrs, pentru că e la mijloc feelingul lui Valo. Ca să fiu sincer, feelingul din vocea lui Valo și formele lui Avelon... De fapt, de ce încerc aici să mă justific? M-ați prins: aici sunt eminamente subiectiv...
8. "Summer Wind" - Frank Sinatra

Asta e deja o altfel de ”vară”, unică, pe care cum nu o pot traduce în cuvinte îl las pe Sinatra să o fac. Cred că aș ieși foarte bine în multe cazuri când cuvintele refuză să mă ajute, dacă l-aș lăsa pe ”marele om” să mă reprezinte...
9. "Summer in the City"- Joe Cocker

O vârstă. O anume libertate. Ceva apucături de tânăr puber. Multă, foarte multă subiectivitate și amintiri. În rest, să spunem că nu sunt un fan Joe Cocker, dar aici vara miroase puțin a țevi de eșapament și vin roșu, prost.
10. "Looking for the Summer" - Chris Rea

Într-o vară, de mult am făcut o fixație pentru piesa asta. De atunci am mai făcut și altele, dar, chiar dacă e în a doua jumătate a topului tot nu pot scăpa de ea. E ceva vară pe la Chris Rea, dar e deja dincolo, în toamna timpurie care te-a prins în flagrant. Și cred că de aici vine jalea.
11. ”Ïn the Summer Time" - Mungo Jerry

E un oldies but goldies. Nimic mai mult.
12. "Summer Nights"- Grease

Aici e iarășu multă nostalgie, pentru cum am fi putut fi, pentru cum nu ne-a ieșit și pentru cum dacă am încerca acum să fim am ajunge cu siguranță mai întâi pe primele pagini ale tabloidelor și în știrile tv de provil iar ulterior la glumeți.
13. "Summer of 69" - Bryan Adams

Am ascultat-o vreo 2 săptămâni, de câteva ori. Absolut nimic în plus, dar e totuși un Bryan Adams și simțeam nevoia ritmului ăstuia.
14. "Summer Moved On" - A-HA

Probabil singura de până acum pe care nu aș fi vrut să o introduc în topul ăsta. Și totuși e ca tema cam pe unde se afla și Chris Rea, iar A-HA, deși nu sunt fanul lor au o anumită sonoritate care nu trebuie trecută cu vederea. Jalea nordică în toată splendoarea ei, și îi crezi pentru că lucrurile scurte sunt cele mai dureroase amintiri. Nu întotdeauna însă...
15. ”L'éte indien" - Joe Dassin

Ar trebui să fie îngrozitor de depresivă, dar când îi aud pe francezi cum iau ei lucrurile în serios nu mă pot stăpâni să nu zâmbesc. Și e vară doar, nu?
16. "Cruel Summer"- Bananarama

De contraexemplu. Zero absolut cu niște băieți deștepți la butoane.
17. ”Ïn the Summer"- Crystal Fighters

Probabil că la anul nu mai există în topul ăsta, dar cum Crystal Fighters mi se pare una dintre cele mai stranii trupe noi, care poate cânta absolut orice și totuși nimic original am zis că merită citată măcar pe ultimul loc. Să vedeți și voi ce s-a ales de vara mea...

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...