Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

luni, iunie 27, 2011

No country for old (wo)men - Cine nu are bătrâni să îi ia gratis

Sau marea "nişare". Cu N, nu cu P. Unde vedeţi cu P nu puneţi botul, pentru că nu-mi aparţine mie, şi cu siguranţă avem de-a face cu nişte piraţi, care contrafac produsele pe vapor, chinezi sau turci, fireşte. Nu am nimic cu nişarea, câtă vreme la fiecare tarabă găsesc aceleaşi produse, aceleaşi 5 sortimente de mere. Îmi convine mai mult să ştiu că aici găsesc mere verzi şi alături dulci, galbene şi tot aşa. La fel şi cu posturile TV. Îmi surâde ideea de posturi dedicate, manelelor de pilda, pentru că măcar ştiu ce posturi nu introduc pe telecomanda unde şi aşa sunt prea multe. Dimineaţă însă mă uitam la sticla de Pepsi atunci m-a lovit campania lor mediatică ce îmi oferă posibilitatea de a câştiga anumite produse doar în măsura în care sunt dispus să mai bag în loterie nişte bănuţi prin SMS. Adică dacă n-am mobil sunt out. Şi dacă am mobil le mai dau nişte bani escrocilor ăstora ca să cumpere cadourile. Părinţii noştri şi în general cei mai în vârstă sunt din start vitregiţi de astfel de "şanse", fiindcă pentru ei sms-ul este la fel de străin ca şi marţienii. Pe de o parte campania în cauză îi ajută pe aceştia să nu cheltuiască aiurea, pe de altă parte upgrade-ul acesta în marketing îi elimină. Nu le mai rămâne decât să bea băuturi contrafăcute, mult mai ieftine, cel puţin la fel de toxice şi lipsite din oficiu de surprize. Pentru că, se pare, şi iată, teoriile mi se confirmă, încep să nu mai existe ţări tolerante la bătrâni.




Asta înseamnă că la un moment dat, şi nu peste foarte mult timp se va ajunge la invitarea tuturor bătrânilor, a pensionarilor, a celor care trăiesc din rodul muncii lor de 4, 5 decenii să dea dovadă de civism şi să întindă bocancii pentru a nu mai consuma rezervele ţării şi pentru a da o şansă tinerilor. Şi dacă până acum vorbeam de ultimele generaţii de sacrificiu, iată că vom fii martorii primelor generaţii de astfel de sacrificiu. Nu din Europa vine plaga asta, ci chiar din State, unde globalizarea a creat deja dictatură, care, surprinzător, nu ne mai doare. Toţi vrem să trăim acum în America, prin urmare, respingerea generaţiei a treia va veni de la sine. Pentru că americanii ne spun că aşa e corect. În curând se va liberaliza şi eutanasierea, aşa că nu va mai fi nici o problemă. Iar 1984, romanul lui Orwell va deveni probabil noua bliblie...







Sumbră mi se pare această perspectivă şi acest viitor. Şi dacă mă gândesc că totul a început de la o sticlă de Pepsi... Din perspectiva asta dictonul cu "cine nu are bătrâni să-i cumpere" devine ireal. Nu ar fi rău dacă s-ar ajunge la aşa ceva, pentru că ar creşte considerabil preţul bătrânilor, numai că nu aşa va sta treaba. Puţinii bătrâni rămaşi se vor vinde pe nimic, numai să nu li se reproşeze că toacă rezervele statului şi nu produc nimic. Aşa că dictonul se va modifica, probabil ceva de genul: cine nu are bătrâni, să îi cumpere, în orice caz cât mai ieftin dacă ţinem cont că i-ar putea lua gratis. Cine nu are bătrâni, să şi-i ia gratis...

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...