Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

miercuri, august 04, 2010

Ioana Bogdan - regina Calamburului

Îmi arătam mai demult uimirea cu privire la Ioana Bogdan, o domniţă care moderase o emisiune cu Draga Olteanu-Matei, Sergiu Nicolaescu şi George Mihăiţă şi care ieşise al naibii de şifonată, la final, cum dealtfel este natural şi sănătos să termini, dar nu o emisiune TV. Ei bine, de atunci linkul la filmuleţul cu pricina a fost şters, Ioana Bogdan mi-a dat o replică pe blog-ul ei şi mi-a profeţit cum că datorită publicităţii sale mie îmi va creşte traficul. Acum, dat fiind că în ultima vreme din ce în ce mai mulţi caută pe blogul meu articolul respectiv, m-am gândit să îi întorc serviciul Ioanei Bogdan şi să îi fac trafic.

Aşadar, a se deschide blogul domniţei la ultimul post Familia, prima biserică. Iată, talentul poeticesc al Ioanei Bogdan asmute din nou metafora împotriva logicii. Adică dacă eu nu am familie, sunt orfan, abandonat, vai mama mea, devine logic să se spună că sunt ateu. Sau că biserica de mai târziu, în loc să fie la mine a doua biserică a prima biserică, pentru că, din nefericire, şi în comparaţie cu alţii eu unul nu am avut parte de o familie. "Biserica, prima biserică." Trec peste asta şi iată ce descopăr: filozofie tati, filozofie şi nu altceva:

"Îmi plac familiile numeroase. Fără să fiu o familistă, adică o habotnică a conceputului de familie. De fapt, îmi plac familiile. Pentru că nu mi le pot imagina altfel decât numeroase şi întemeiate pe un anumit soi de comunicare şi dedicaţie. Am fost singură la părinţi şi ai mei, destul de împrăştiaţi şi necomunicativi. Aşa că mă simt confortabil în interiorul familiilor unde rolul fiecărui membru e bine delimitat, unic cumva. Într-o “familie” din trei membri lucrurile stau întotdeauna la fel. Odrasla e în centrul atenţiei sau nu e. Dacă părinţii divorţează, e limpede. Centrul nu există, n-a existat niciodată. Familia n-a existat. De “familiile” fără copii nici nu mai vorbesc. Cumva, continuitatea pe pământ trebuie asigurată. "

Am bolduit ce era de bolduit - fermecătoarele prestaţii ale Ioanei Bogdan. Memorabilă rămâne figura de stil "habotnică a conceptului de familie". Păi ce înseamnă "habotnic"? Este cel care respectă cu strictețe prescripțiile religiei. Prescripţiile religiei familiei... Nu vi se pare cam baroc, cam prea baroc pentru cineva care ar trebui să ne vorbească simplu despre cum vede ea familia? Ceea ce urmează însă mi se pare şi mai crăcănat. Asta e din ciclul cu cei patru apostoli, până la urmă doi. Sau altfel zis "Industria română este admirabilă, e sublimă, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire". Sau altfel zis: un meci de fotbal se desfăşoară întotdeauna la fel. Poate ţine 90 de minute, sau în cazul prelungirilor 120. Dacă urmează şi penaltiuri mai punem nişte minute.

Nu am răbdare să citesc până la capăt stupizenia asta cu familia. Sincer să fiu, acum, după ce am găsit regina - Ioana Bogdan, regina calamburului dictat de prea multa ei preţiozitate - chiar nu mă mai interesează programul ei zilnic, o regină rămâne o regină chiar şi când sughite. Cu o regină lucrurile stau întotdeauna la fel. E întotdeauna în centrul atenţiei, sau nu e...

Un comentariu:

Anonim spunea...

f tare... e de ras mai ales ca unii nu fac diferenta intre un covrig si-o vorba goala... fundite de fetite


Pleased to meet you, hope you guess my name...