Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

marți, iulie 29, 2008

Ronaldinho cu interdicţie de dribling...

Florentin Matei este un puşti de 15 ani, legitimat la juniorii Stelei, care, este considerat a fi urmaşul de drept al lui Ronaldinho. Unii îşi permit chiar nepatriotismul de a-l considera mai bun ca Hagi. Ruşine să vă fie, chiaburilor care nu aţi mâncat ca noi salam cu soia... După cum vedeţi în imagine, tânărul Florentin dă autograf unei bătrâne, pe izlazul satului Poiana lui Stângă, din comuna giurgiuveană Vânătorii Mici, vizibil dornic de a-i fi recunoscută celebritatea ce i se interzice la Steaua. Vâzându-l cum i se lipeşte mingea de picior în driblinguri, prima mea reacţie ar fi: "du-te băiatule în lume să-ţi cauţi norocul". Până acum se spune că s-ar fi interesat de serviciile acestuia la juniori: Liverpool, Barcelona, Milan. La Steaua, antrenorul i-a interzis să dribleze, dacă vă puteţi imagina una ca asta, iar acum se miră că tânărul nu a mai dat pe la echipă de 3 luni, preferând să se antreneze printre ciulini. Inimaginabil.

Există, într-adevăr şi varianta că tatăl său exagerează valoarea fiului şi că încearcă să îl exploateze cât mai bine. Poate că aşa e, părinţi exploatatori s-au văzut şi la Hollywood, dar este prematur să hotărâm acum care sunt mobilurile care îl fac pe acesta să îşi ducă fiul la o echipă mare din afară, mai cu seamă că pare de bun simţ refuzul părintelui de a-l lăsa pe Florentin să se antreneze cu echipa mare a Stelei, pe motiv ca trebuie să parcurgă toate etapele junioratului.

Mai mult ca sigur că Florentin Matei va pleca din ţară. În principiu nu îi mai trebuie în ziua de azi decât un bilet de avion, dus şi câteva tichete interne pentru a bate la uşa câtorva cluburi. Am văzut eu asta într-un film care se numea Goal! ... Pe urmă mai vedem. Mi-e şi frică să mă gândesc că în câţiva ani, când naţionala României ar putea fi compusă din singurii români rămaşi în campionatul intern, şi aceia prin liga 2, 3, Florentin Matei va uimi Europa şi Lumea, ca selecţionat al altei echipe decât a României. Nu am nimic cu jucătorii străini din echipele româneşti de club, am salutat lotul lui CFR Cluj, sunt de părere că Rapiduleţul are în sfârşit echipa pe care o merităm toţi vişiniii, dar mă sperie că în paralel scoutingul românesc lipseşte cu desăvârşire, iar mulţi dintre antrenorii de juniori de la echipele mari nu sunt decât nişte "mari" antrenori refulaţi care negăsindu-şi locul la lotul mare s-au gândit să mai prindă şi ei o pâine. Am spus "mulţi dintre antrenorii de juniori" şi nu "toţi". În orice caz, stelistul care nu îl lasă pe puştiul mingicar să dribleze, mi se pare triumful prostiei, probabil încă cel mai titrat club din România, Steaua îşi permite luxul de a angaja un antrenor care pierde banii clubului. Benefic pentru celălalte cluburi, trist pentru pepinierele de juniori ale României.

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...