Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

joi, octombrie 21, 2010

Vocea și talentul meu...

Mai țineți minte replica din BD ”vocea și talentul meu?” Cine te recomandă? Vocea și talentul meu. Până la urmă, asta da replică. Acum să filozofăm nițel ca să vedeți ce am vrut să zic.

Acum vreo două luni mă decid eu să contribui activ într-o campanie ”umanitară”. Știam că e o idee proastă, pentru că înainte cu câteva clipe îmi tăiase calea o veveriță. Iau banner-ul campaniei, îl pun aici, pe blog și le scriu oamenilor pentru a le semnala susținerea mea, călăuzit de logica acestui barter: eu îi susțin, ei imi trec blogul și numele în lista partenerilor. După vreo lună și nici un semn din partea lor le scriu din nou și îi întreb care e mersul lucrurilor. Nici un semn de asemenea. Scot banner-ul de pe blog. Azi primesc o scrisorică.

”Buna Vasile,

Iti multumim pentru sustinerea %$^)(#^@^@!. Stiu ca ne-ai scris cu ceva timp in urma, insa acum, intrand pe blogul tau, nu am observat banner-ul %$^)(#^@^@!. Mai este de actualitate sustinerea ta?

Daca da, avem nevoie de numele tau complet pentru a publica link-ul catre blog pe pagina de parteneri. Noi preferam ca link-urile sa contina numele bloggerilor. Esti de acord cu asta?

De asemenea, poti te rog sa ne ajuti cu mai multe informatii, pentru baza noastra de date interna? Ne intereseaza in primul rand telefonul si adresa postala. Cu mentiunea ca nu le vom instraina, nu le vom folosi pentru obiective comerciale si nici pentru alte comunicari decat cele legate de %$^)(#^@^@!. In schimb, adresa ne trebuie in cazul in care vrem sa le facem niste "surprize" placute partenerilor nostri. Oricum, cel putin orasul tau ne intereseaza, in cazul in care organizam evenimente acolo.”

Așadar, rezumat: sunt un mincinos. Îi susțin dar nu îi susțin. Când să intre și ei la mine pe blog, surpriză, banner-ul nu mai e. Sunt un partener mincinos și lipsit de răbdare. Ba mai mult, să vă zic una tare. Sunt și un moș agresiv, că nu vreau să le divulg adevărata mea identitate. Aici mă opresc puțin. Dar VasileSensual ce are? Vasile Sensual nu e nume de blogger? În cele din urmă am ales să nu mai continui această maimuțăreală. Din spirit de solidaritate cu adevărat renumiții: Urmuz, Perpessicius, Coluche, Topol, Fernandel, Bourvil. Imaginați-vă un producător care i-ar fi cerut lui Bourvil să apară pe distribuția filmului său cu numele din certificatul de naștere. Nu pun semnul de egalitate între VasileSensual și Bourvil, însă insist pe egalitatea de șanse a ”nick”-urilor. De fapt ei vor un nume sau un renume? Sau renunță cu lejeritate la cei care vor să facă totul pentru campanie dar refuză să își divulge adevărata identitate? Până la urmă e campanie ”umanitară” sau e recrutare de adrese pentru spam? Pentru scripte, pentru arhivă? Sau pur și simplu sunt eu obtuz și le refuz ”surpriza” aceea cu care mă amenințau. Să mi-o trimită la ușă, la ceas de seară pe Ciuciu. Păi nu mai vreau domne surprize, că mi le-ați făcut deja. Păreați serioși și m-ați surprins, și pe urmă prea multe surprize mă învață prost.

Acum înțelegeți introducerea? Eu speram că mă recomandă ”vocea și talentul meu”, însă pe zi ce trece constat că aceste lucruri contează din ce în ce mai puțin dacă nu pontezi drept ”carne de tun”. De fapt cred că alta este explicația. Am ajuns să trăim paranoia lumilor paralele și anumiți ”agenți”, precum domnița care mi-a scris astăzi depun tot efortul pentru a se convinge că omul de dincolo este din carne și os și nu din cipuri și plăci de bază. Trăim într-o lume în care ne recomandă ”numele și adresa”. Asta nu înseamnă însă că trebuie să și trecem de casting. Era vorba de o simplă recomandare, nu și de un cec în alb...

P.S.

Iată pentru conformitate și răspunsul meu:

Stimata doamna,

Nu, colaboarea (barterul) nu mai este de actualitate, dar pana acum o saptamana a fost destula vreme de actualitate, timp in care logo-ul dumneavoastra a stat in fruntea bucatelor. Regret ca nu ati facut o vizita anterioara, pentru a va convinge... Sustinerea mea pentru o lume mai curata si mai sanatoasa insa este mai departe una de actualitate, dar prefer sa o fac individual, la locul de munca, la locul de dat cu capul, la locul de viata si in alte locuri publice.

In orice caz, numele meu complet este Vasile Sensual, iar "proiect sustinut de VasileSensual" nu mi se pare o sintagma injurioasa. Nu sufera comparatie, dar as vrea sa va intreb daca i-ati pune aceeasi intrebare si lui Perpesicius sau Urmuz. Cred mai departe ca numele si tinuta morala sunt mai importante decat un simplu act de identitate.

Cu stima,
Vasile Sensual

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...