Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

marți, iunie 01, 2010

Ştiaţi că Internetul nu funcţionează pe monitoare vechi de zece ani?

Sa vă zic o poveste cinică cu Romtelecom Vrancea, în România anului 2010. Anul acesta, venind acasa in concediu, intr-o comuna din judetul Vrancea, la ai mei, le-am instalat Clicknet, din dorinţa de a putea ţine mult mai uşorlegatura cu ei. Toate bune şi frumoase până aici, ni se promit 4 zile pentru validarea contului, în 4 zile zburdam pe net. O noapte. A doua zi dimineaţă, coincidenţă, ziua plecării noastre, cade modemul. Sunăm la telefonul clientului (cel cu 08008...) şi după ce trecem de testul grilă, ce farmec al vieţii!!!, ni se promite depanarea în maxim 2 zile. Noi plecăm, că nu mai aveam încotro şi îi lăsăm pe ai mei cu un calculator dornic să îşi scoată năsucul în târgul virtual. Vine băiatul de la cablu, reporneşte modemul şi face o demonstraţie pe propriul laptop. După care pleacă urgent motivând că nu are timp. Urmează telefoanele şi stupoare: un angajat Romtelecom îi explică tatălui meu că nu are cum să meargă netul câtă vreme are un monitor vechi, de 10 ani. Culmea e că acest "impediment" nu i-a fost semnalat şi la întocmirea abonamentului, după principiul: eu îţi dau un device dar nu îţi spun la ce foloseşte. Totul e să îl cumperi. Dacă tu ai proasta inspiraţie să ţi-l bagi în poponeţ, bafta ta... Din păcate el a înghiţit această măgărie cu monitorul său vechi. Oricine altcineva ar fi folosit acest banc prost, el însă l-a luat în serios, încrezător în spusele acestor "profesionişti". În cele din urmă se hotărăşte să insiste. Acelaşi test grilă şi aceleaşi promisiuni că o echipă va descinde în cele din urmă şi în bătătura casei noastre, pentru ca o zi mai târziu să sune telefonul prin care ni se spune că cel care va veni, în schimbul a 10 Euro plus TVA îşi va face treaba mai puţin verificarea conexiunii pe calculatorul proprietarului. În cele din urmă aflu că ieri a descins acelaşi "depanator", a făcut aceeaşi probă cu propriul laptop şi după ce a butonat câte ceva pe calculatorul nostru a plecat spunând că din calculator lipseşte "o placă" de aceea nu merge. Şi că, în calitate de angajat Romtelecom nu are voie să intre în calculatoarele clienţilor... Deci calculatorul nostru a mers frumuşel la început, după care, dintr-o dată a dispărut placa...


Cât se poate de clar tata nu se pricepe la calculatoare, cum nici generaţia mea nu se mai pricepe la tăbăcit pielea, reparat ceasuri sau făcut chei. Vremurile acelea au trecut şi au venit altele noi. Asta însă nu îi scuză pe cei de la Romtelecom, care pun Internet în comunele şi satele noastre fără să se preocupe să pună şi bazele unor echipe de depanatori la domiciliu. Contra cost, nu pretind acest serviciu gratis, dar nici tratarea cu cinism şi ignoranţă a abonaţilor nu mi se pare ok.


Între timp, am trimis plângerea mea şi celor de la Romtelecom.

Dacă există ceva de bine în toată povestea asta, aceasta este Divizia Servicii Clienţi care chiar funcţionează cum trebuie. Îi doresc respectivei divizii să nu mai aibă ce face în viitorul apropiat, dar, din nefericire, vorbim aici despre lucruri fără speranţă, cel puţin în ceea ce priveşte Romtelecom Vrancea, una dintre cele mai reclamate filiale Romtelecom la OPC. Aurora Olaru este persoana care chiar s-a comportat profesionist şi căreia îi mulţumesc, dându-mi câteva date utile, respectiv redirecţionându-mă şi oferindu-şi ajutorul. Nu pricep însă de ce acest lucru nu putea să ne fie comunicat de către funcţionarii care, după testul grilă au preferat să ne dea clasă cu câteva neologisme şi cu glume de prost gust de genul: aveţi un monitor vechi.


Din fericire Berbecu' există - greşeala lui că s-a oferit să îl depaneze la domiciliu pe tata în locul celor de la Romtelecom Vrancea. Prin urmare sper ca relaţia noastră cu serviciul acesta să se limiteze la plata lunară a abonamentului. Din nefericire însă nu avem aici de-a face cu o relaţie interumană ci cu una om-maşină-om. Saussure se răsuceşte în mormând. Canalul a devenit maşină iar codul este dictat de această dată de factorul uman din concern şi nu de factorul uman din privat. Aventuri viitoare cu Romtelecom vor mai exista. Aurora Olaru şi Ana Ghimpu sunt persoanele care fac tot posibilul să păstreze timpul prezent în prezent. Spre dezamăgirea lor cred însă că vom ajunge să ne raportăm la cel puţin doi timpi. Înainte.de.Romtelecom şi După.Romtelecom.

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...