Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

luni, mai 31, 2010

Mlădiţele încrederilor noastre

Astăzi, când credeam ca reîncep să mă rup de realitatea românească, Doamna Doamna mi-a făcut o surpriză trimiţându-mă aici. Încă o banalitate ridicată la rang de senzaţional. Dacă decelăm însă, vom constata că în realitate, dincolo mult de senzaţional avem de-a face cu încă un caz patologic de "intoxicare", de "manipulare" a tinerilor. Iată ştirea aşa cum apare ea în jurnalul respectiv:

"Dupa ce, a doua zi de Rusalii, Alexandru Vasilescu (16 ani) a gasit o cruce intr-un cartof, ieri el s-a dus increzator la o agentie Loto din Capitala, convins ca semnul divin il va ajuta sa castige cele trei milioane de euro puse in joc la 6/49. "Daca am sa castig, o sa imi ajut familia, apoi o sa imi iau o casa si o masina scumpa, chiar daca mai am doi ani pana imi iau permisul de conducere", a declarat adolescentul pentru CANCAN. Alexandru a marturisit ca are mai multa incredere in el, deoarece a descoperit minunea din leguma in timp ce se pregatea sa-si prepare o portie de cartofi prajiti. "

Prin urmare mai întâi mi-a sărit în ochi crucea. Dacă întoarcem cartoful invers putem admira o minunăţie de ciupercă care în treimea inferioară este dotată cu o faşie de sol, dincolo de care se continuă tulpina. Crucea însă este esenţială - unde crucea nu e nimic nu e. Dacă însă tânărul a devenit brusc motivat să joace la 6/49 datorită acestei revelaţii, poate ar trebui cineva să îi amintească acestuia că şi semnul plus este tot un fel de cruce, şi bănuiesc că la calculator are şi o tastatură. Prin urmare, cum nu a câştigat până acum, deşi are computer, sunt convins, de ce ar câştiga de-acum încolo? Oare cartoful să fie de vină?

Apoi nu am înţeles cum stă treaba cu repercusiunea firească a semnelor asupra încrederii. Efectul semnelor asupra încrederii de sine. Dacă găsesc semnul plus, care am mai zis, arată ca o cruce, pe o vărzucă de bruxelles ce ar trebui să înţeleg că se va schimba în bine în viaţa mea, ce anume se va îndumnezeii? De ce nu interpretează tânărul Vasilescu astfel: o să reuşesc să iau bac-ul, sau, o să mă fac popă, sau, o să primesc cadou o tastatură nouă, sau, o să moară cineva şi o să aibă nevoie de cruce. De ce era neapărat nevoie să se interpreteze că va câştiga la 6/49? Religios fiind acest june, precum familia care l-a educat în acest fel, ştie el oare că nicăieri în scrierile teologice nu este specificat asentimentul divin în problemele jocurilor de noroc? Să fie clar pentru toţi cei în dubii, nu Dumnezeu a inventat păcănelele. Nu ştiu cine e tăticul acestui gen de amuzament, dar pot să pun pariu că i-a ieşit dintr-o întâmplare, în vremuri imemoriale.

Iar ultima mea nelinişte se leagă de cartof. The luck of the chips eater! Dacă nu poftea tânărul Vasilescu cartofi pai, canci cruce, canci jocuri de noroc. La ce pofte a avut mi se părea mai firesc genul de interpretare: am găsit un cartof cu un gust dumnezeiesc. Din nefericire, barabula cu pricina este sortită smochinirii, dacă nu se va găsi în cel mai scurt timp vreun mecenat sărit de pe fix care să o plastifice şi să o itinereze prin lume.

Una peste alta, vă invit să îl mai priviţi încă o dată pe tânărul din imagine. Perfect. Acum intonaţi noi în anul 2000şi, când nu vom mai fi copii... Tot vi se mai pare că viitor de aur tineretul nostru are?

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...