Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

vineri, martie 05, 2010

Mâine votez Lora şi Sonny Flame

Mâine este ziua cea mare, urmând să vedem încă o dată dacă ne dăm încă o dată cu tesla în ouă sau dacă de data asta vom reuşi să ne prezentăm la finala Eurovision cu ceva care să merite interesul votanţilor, reuşind astfel să mai ieşim puţin din anonimat. Ca în fiecare an, mai sper şi acum că muzica de calitate va reuşi să adauge the missing link şi să ne facă, pe unii dintre noi măcar să nu îi mai urâm atât de tare pe mamuţi. Până la urmă, între maimuţă şi mamut tot maimuţa aş alege-o, dar parcă aş privi strămoşul elefănţeilor cu mai multă simpatie. Aşadar, ca în nici un alt an, piesele pentru preselecţia Eurovision mi se par în 2010 dezastruoase, catastrofale, apocaliptice, sordide, de toată jena, făcături submediocre, piese care nu ar avea loc nici măcar ca B-side-uri pe albume onorabile. De fapt ele se împart în două clase: corecte muzical însă deloc atractive, mai cu seamă pentru un concurs şi incorecte din toate punctele de vedere. Dintre acestea, după părerea mea una singură se distinge, Lora şi Sonny Flame - "Come along". Nu este genul meu, nu îmi spune nimic însă recunosc un hit de radio comercial şi "Come Along" asta este: un hit de duzină, probabil cu termen de expirare prin octombrie 2010. În orice caz, respectă reţeta cu care avem şanse anul acesta să câştigăm Eurovisionul. Ştiu că sună curajos, dar cântecul ăsta are toate ingredientele. Lora are farmec, ceva talent de actriţă, Sonny Flame este cam ceea ce a refuzat să fie Connect-R (manelist pop ragga), avem ritm etno, pop şi un refren pe care parcă ni-l amintim de undeva. Favorita mea este "Come Along". Dixit.

În altă ordine de idei însă mă tem din nou de decizia finală. Cineva va descoperi că Kamara şi Paula Seling au o piesă cultă şi unde mai punem vocea Paulei sau că Tina, după părerea mea marea nedreptăţită de anul trecut ("Pleacă" avea toate şansele să ne urce pe un loc bun) vine tare din urmă. Mi-e teamă că nici anul ăsta nu se va înţelege că la un concurs te prezinţi cu ce ai mai bun, chiar dacă background-ul nu ajută şi nu cu compensări sau cu jumătăţi de măsură: voce bună - piesă proastă, piesă bună - voce de toată greaţa, linie melodică bună - orchestraţie de sintesizer ieftin, femei bune - muzică zero. Îmi pare rău pentru Tina, care chiar cred că vine din urmă, dar anul acesta s-a simţit lipsa lui Cornel Ilie. Vorbesc despre acel Cornel Ilie, care la nivel carisma-discurs este zero, dar care compune şlagăre probabil şi când îl doare capul, stomacul sau o altă vitală parte anatomică. Anul acesta Lora este pe cai mari şi spun asta nu pentru că mi-ar plăcea "Come Along". Bleah. M-a convins însă cu "Real Man".

Aşadar să vedem împreună dacă merită "Come Along" şi pe urmă să continuăm cu "Real Man".

Votatul e gratis, revin la vorba Doamnei Doamna, ceea ce după părerea ei înseamnă că mâine voi vota şi eu.




Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...