Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

miercuri, mai 20, 2009

Maneua care ma încearcă

De câteva zile, la ora 7 dimineaţa nişte muncitori sapă o groapă chiar în curtea interioară a casei. Nişte muncitori unguri. Au săpat şi sâmbătă şi duminică. În primă fază m-am enervat teribil, erau singurele mele două zile ceva mai libere din săptămână şi ei sapă o groapă. Nu că ar fi fost foarte gălăgioşi, dar în Ungaria, ţară unde toată lumea este civilizată şi respectuoasă cu toată lumea, tu, venit din România ţii să te bagi în seamă şi să le atragi atenţia că ceva nu e ok. Am avut şi eu tendinţa asta duminică. Mă aplecasem peste balcon şi când tocmai mă pregăteam să îi iau la întrebări aud ceva. Aud ceva ce auzisem şi până acum numai că acum suna mai altfel. Paco de Lucia - Concierto de Aranjuez. De când nu mai ascultasem acest album. Ei bine, cei 5 muncitori scoseseră un boom blaster şi la un volum mai mult decât rezonabil ascultau Paco de Lucia. M-am calmat. Pe urmă a urmat ceva Satriani, Deep Purple... Evident că nu le-am mai zis nimic oamenilor. Mi-era nu ştiu cum...

Cu ceva întârziere, ieri am aflat despre Paula Seling care ar fi prestat alături de Salam la un spectacol cu manele. În primă fază am fost şocat. Şocat nu pentru că mi se pare o blasfemie să cânţi aşa ceva, ci pentru că la "distincţia" cultivată a Paulei Seling, o aşa zisă doamnă cu pretenţii, nu m-aş fi aşteptat la un astfel de compromis. Colaborarea nu e de acuzat, a cântat doar şi Pavarotti cu diverşi, unii dintre ei mai mult decât îndoielnici în muzică şi nu m-am revoltat. Piesa însă şi interpretarea celor doi este lamentabilă, chiar dacă teoretic fiecare dintre ei face ce ştie mai bine. Se vedea că nu acest duet era nepregătit, că cei doi nu se armonizau şi nici nu comunicau. Pe mine asta m-a durut, neprofesionalismul celor doi şi nicidecum eticheta că "Paula Seling s-ar fi prostituat". La ce aură emană Paula Seling şi un cover după Joan Baez ar părea prostituţie...

Acum ce mai urmează? Manele în interpretarea Orchestrei Simfonice a Radiodifuziunii? Asta ar fi ceva. Salam şi Orchestra... însă nu. Pentru că la cât de ocupaţi sunt maneliştii precis nu-şi vor aloca timp de repetiţii...

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...