Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

duminică, mai 17, 2009

Elena Gheorghe şi Laurenţiu Duţă ajunşi de blestemul Munţilor Carpaţi

În seara asta, la final de Eurovision 2009 sunt foarte trist. Sunt foarte trist pentru că ”Balkan Girls” nu s-a clasat pe locul 25 pe care îl merita de drept. Adevărul este că anul acesta, criteriul geo-politic s-a diminuat simţitor în evaluarea concurenţilor, nu s-a stârpit însă încă deoarece pe lângă foarte puţine ţări România a continuat să perpetueze această cutumă sordidă, dând Moldovei 12 puncte iar Moldova ne-a răspuns în consecinţă. Păcat. Meritam ultimul loc. După cum am spus-o după preselecţia naţională, încă o data am delegat piesa cea mai nereuşită, refuzând prezenţa Tinei şi a celor de la Vank, care probabil s-ar fi clasat pe unul dintre locurile fruntaşe, alături de Norvegia. Asta pentru că ”Pleacă!” era de aceeaşi factură, fără să-şi fi propus să păstreze trend-ul ci doar să fie un şlagăr atemporal. Elena Gheorghe a ascultat sfatul Tinei şi a plecat la Moscova, păcat că nu rămâne acolo...

De fapt, dimineaţă eram convins că vom avea o şansă să ne clasăm undeva pe locurile 12-15, dar asta înainte de a auzi şi celelalte piese, care, cu foarte puţine excepţii au fost de un nivel neaşteptat de ridicat. Şocul cel mare l-am avut în momentul în care am ascultat piesa Elenei şi am rămas siderat de orchestraţia penibilă a acesteia. Până acum nu îmi dădusem seama, ”The Balkan Girls” pare să fi fost înregistrată sub pământ, într-un loc unde curentul este cu ţârâita iar umezeala a dus la blocarea pistelor mixerului. Vreo trei căi, un ritm neromânesc şi o claviatură ieftină, aceasta este cartea de vizită a unei piese care vorbeşte despre Balcani. Bine că nu am cântat despre Insula Paştelui... Ca să nu mai spun despre stupida coregrafie şi despre cele două picioare stângi ale Elenei Gheorghe, un nontalent la dans încă de pe vremea Mandinga. Moldova s-a prezentat cu o piesă net superioară şi chiar dacă a pierdut, măcar se poate spune că şi-a promovat tradiţia. Noi ne-am făcut încă o dată de râs. Acum aştept să citesc ziarele de mâine şi să mă minunez la explicaţiile care probabil nu vor conteni...

În concluzie România a ratat obiectivul, nu s-a clasat pe ultimul loc, Norvegia a strălucit, bravo lor, minunată găselniţa de anul acesta, de data aceasta una pur muzicală şi nu decorativă de genul Lordi, Dita von Teese a văzut Moscova pe banii nemţilor iar Franţa m-a scârbit cu Patrica Kaas, pe care nu voi înceta însă să o iubesc şi să o respect. La cât de necinstit a jucat Franţa, am ajuns să regret că nu l-am delegat şi noi pe Gabriel Dorobanţu să ne reprezinte... Dar mai e timp şi la anul, să nu disperăm...

Un sfat pentru Elena Gheorghe, un sfat previzibil, sper: Pleacă, mâine n-o să-mi treacă! În orice caz, dacă nu o va face îi înţeleg motivele, se întoarce să îşi patroneze teatrul din Clinceni. Priviţi enormitate: ”Prestaţia Elenei pe scena de la Moscova, din semifinală, va fi răsplătită pe măsură de primarul comunei Clinceni. Click! vă prezintă, în exclusivitate, schiţele teatrului pe care acesta îl va construi şi care va purta numele „Elena Gheorghe”.

5 comentarii:

TheGift.ro spunea...

Si la anul va fi la fel. Publicul va alege o melodie net superioara celei pe care Moculescu& Co. Ei vor desemna sa ne reprezinte la Eurovision 2010 tot pe cel/cea care va plati taxa de participare si isi va cumpara dreptul de vedeta. Rusinea pe care Romania o primeste nu mai conteaza, ca milioane de romani sunt deceptionati de faptul ca avem atatea talente si punem in fata curvele de pe videochat. Mai vine o tampita care tipa in Iugoslavia in italiana si cu asta am ne-am facut complet de ras.

Felicitari Moldovei, au cantat romaneste, ne-au dat o lectie de limba romana in tara comunistilor. Romania si spagarii Moculescu & Co. au trimis tarfele din Balcani. Ce sa caute niste tarfe la un concurs international, locul lor e cu totul in alta parte, printre "vedete".

Vasile Sensual spunea...

Știi, eu mă consider un bun român, dar pentru prima oară, aseară și am constatat că nu sunt singurul în această situație, mi-am dorit din suflet ca România să ocupe ultimul loc. Împreună cu Cristi, colegul meu, chibițam sperând să nu mai luăm nici un punct. Din păcate am luat de la Moldova și ne-am salvat. Acum dacă tot par anarhist, poate că ar trebui căutată o soluție radicală pentru ca la anul să nu mai desemneze juriul acela idiot publicul care ne reprezintă, ci plătitorii, bunii români care se simt responsabili să își ajute țara. Știu că sună patetic, dar aseară mi-am pierdut responsabilitatea, pe de o parte pentru că nu mă simțeam obligat să resuscitez un cadavru al juriului.

Ai mare dreptate, felicitari Moldovei, am mai primit o lecție.

Flavia spunea...

Atata timp cat tvr-ul va organiza selectia nationala, adica mereu, vom fi reprezentati la Eurovision de oameni alesi de un juriu fraudulos condus de relicva infecta care se strange de cat cu nevasta-sa pe la tv.
Ca romani, nu mai avem integritatea si spiritul de altadata, ne lasam inselati de toti infractorii si plecam umili capul. Monstrii cresc pentru ca se hranesc cu lipsa de reactie a romanilor. Poate ne va salva altii de noi insine pentru ca noi nu mai avem puterea de a o face!

Vasile Sensual spunea...

Flavia, sa-ti zic una neasteptata. Juriul roman alesese pe Tina sa reprezinte Romania la Eurovision. Ghici votul cui a pus in balanta aceasta prezenta, inclinand-o in cele din urma in favoarea Elenei Gheorghe? Votul publicului.

Acum chiar ca eu unul nu mai gasesc nici o solutie...

Flavia spunea...

Eu imi amintesc altceva. Intr-adevar, in prima semifinala juriul a acordat punctaj maxim Tinei, dar in cea de-a doua semifinala, cand a concurat "fata popii" precum si in finala, prafuitii din juriu, in extaz si surplus de incompetenta, i-au acordat acesteia 12 puncte.
In finala votul pubicului a fost acordat melodiei "Dear Mama".


Pleased to meet you, hope you guess my name...