Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

luni, septembrie 19, 2011

Tristeţea de a o auzi pe Paula Seling

Recunosc, nu o iubesc pe Paula Seling. Mi se pare preţioasă, simandicoasă şi arogantă în sensul de: "habar n-aveţi cine sunt eu". E drept, nici dacă aş cunoaşte-o foarte bine nu aş avea habar cine e ea. Dacă sunt prea înverşunat vă rog să mă înţelegeţi şi să îmi acordaţi circumstanţele atenuante ale subiectivului. Nu pricep însă de ce ar juriza această persoană un concurs de căutare de talente, fiindcă nu mi se pare suficient să îţi dai talente ca să îi şi judeci pe alţii.


Am făcut greşeala să văd prima ediţie de X Factor. Evident că nu am repetat această greşeală şi duminică. Paula Seling care, fără nici un fel de sfat, de explicaţie logică trântea concurenţi. Nu zic că mulţi dintre ei nu ar fi meritat, dar ar fi fost ok după mine să le şi spui de ce. Şi vine un tânăr, din Timişoara, dacă ţin eu bine minte, care cântă o piesă Holograf. Pasionat de canto clasic, băiatul ăsta de numai 17 ani face ca piesa holografilor să sune elegant şi cult, potenţând o sensibilitate care la Bittman scăpa. Şi vine şi jurizarea Paulei Seling. Ceilalţi doi îl încurajează pe tânăr să meargă mai departe iar Seling îi spune, ce credeţi? Că mai trebuie să exerseze? WTF? Să exerseze ce? Să exerseze să cânte poate piesa cu vocea lui Bittman. Este, scuzaţi comparaţia, ca şi cum i-ai spune lui Tom Waits, care ar reinterpreta, utopic vorbind Te-aşteaptă un om că trebuie să mai înveţe. Să fim serioşi.


Paula Seling, cu acest "aparat" critic nu are în faţa mea nici o valoare. Este doar o fată care acum îşi manifestă frustrările. Frustrarea probabil de a nu fi fost niciodată invitată să facă un duet clasic cu un astfel de solist. În schimb ea a cântat cu Salam. Probabil a uitat. Sau doar şi-a impus să uite!


P.S.

X Factor este un rateu. Un B într-ale showurilor TV, în spiritul tuturor B-urilor care ies în eter de la Antena 1. Dar despre asta poate altădată!

2 comentarii:

Flavia spunea...

Permite-mi sa nu fiu de acord cu tine. Din descrierea pe care i-ai facut-o Paulei la inceput, doar primul atribut i se potriveste, pretioasa.
Nu stiu daca aveai cum sa-ti faci o imagine reala a ei pentru ca astfel de talente nu se promoveaza in Romania, in mass-media.
Din punctul meu de vedere insa, Paula Seling este un artist talentat si un om minunat.
In ceea ce priveste acea emisiune, nu am urmarit-o decat 2-3 minute pentru ca nu m-a atras deloc si nu stiu daca rolul pe care il are ea acolo i se potriveste. Si asta, nu datorita lipsei talentului, ci datorita firii ei sensibile si discrete.

Vasile Sensual spunea...

Dragă Flavia,
este dreptul tău să nu fii de acord cu mine. O imagine "reală" nu prea poţi să îţi faci despre nimeni. O imagine aproape de realitate cred însă că da. Iar această părere subiectivă a mea este dincolo de TV sau mass-media, fiind legată de experienţe personale.

Din nefericire, această fire sensibilă şi discretă, chiar dacă există nu se va mai putea conserva. Pentru că brusc a devenit insensibilă şi publică. Dacă a existat, să-i fi fost de bine...


Pleased to meet you, hope you guess my name...