Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

luni, decembrie 08, 2008

Gears of War 2, sau răsplata Moşului Nicolae pentru că nu am bătut pe nimeni în cursul anului

Numai bine că au venit sărbătorile, am început să fiu şi eu gratulat, dovadă evidentă a cuminţeniei mele de peste an. Moş Nicolae, persoană dezabuzată şi făcătoare de cadouri neaşteptate mi-a adus aminte că nu am mai jucat de mult un joc pe platformă Xbox care să îmi consume cele două zile sfinte de week-end, prin urmare, surpriza-surprizelor, m-am ales cu Gears of War 2 şi Fable II, noi-nouţe, aproape fierbinţi, stare cu care trebuiau să se obişnuiască pentru că aşa se comporta Gears of War 2 aseara la ora 01 din noapte, când m-am hotărât să îl las pe Marcus să facă nani. Sunt un mare amator de shootere, nu însă unul comod, ci deosebit de pretenţios, prin urmare, zicea Bebele, mesagerul moşului ramolit, exista riscul să nu mă prindă acestjoc SF, dacă iau în consideraţie faptul că ultima dependenţă în gaming mi-o stârnise Medal of Honor. Cu toate acestea, surpriza a fost totală.




Gears of War 2 aduce destule noutăţi în ceea ce priveşte shooterele şi aici aş vrea să mă opresc puţin. În primul rând avem de-a face cu un alt erou decât eternul băiat frumos, slăbuţ, sau mai bine zis armonios şi curajos, dar pe alocuri stângaci, începătorii omorându-şi cu mare uşurinţă personajul, până ajungeau să stăpânească cum trebuie controlerul. Adevărul e că între două rele: operaţii estetice să semăn cu Fuego sau cu cu Steven Segall îl prefer pe ultimul, şi uite aşa am ajuns să lupt cu un personaj nu foarte educat, nu foarte inteligent, deloc foarte agil, dar deosebit de impunător fizic şi rezistent.

De asemenea nou este şi modul de reanimare al eroului, un soi de "dat viaţă" de la aproapele cu care lupţi cot la cot. Dacă însă aştepţi în agonie, în propria baltă de sânge să "ţi se dea viaţă" trimiţând mesaje de HELP şi nu vine nimeni, e clar că nu a mai supravieţuit nimeni, ceea ce mie personal nu prea mi s-a întâmplat. De fapt încerc să spun să gameplayul este în asemenea manieră gândit ca să nu fie o problemă parcurgerea etapelor, ba mai mult, acest lucru să fie suficient de facil încât să confere dependenţă gamerilor, dornici să mai joace un capitol şi încă unul şi încă unul. Umor nu prea există, dar nu îi vei duce lipsa, deoarece aproape că nu mai ai timp de umor, iar filmuleţele intercalate sunt cinematice până la perfecţiune. Pentru cei dornici să îşi şi clătească ochii mai apare din când în când Maria (fata cu zâmbet de foc) Santiago, soţia lui Dom(inic) după care ... Dar de ce să vă stric plăcerea.

În încheiere un mesaj pentru cei care s-au grăbit să semnaleze că Dom şi cu Marcus ar fi gay, aducând drept dovadă tatuajul lui Dom cu numele de Marcus. Ţeapăăăă! Tatuaj are, dar numele nu e Marcus ci... Maria. Ştiu şi Elton John a fost căsătorit cu o femeie, dar totuşi, să nu avem pretenţii prea mari de la nişte brute care nu ştiu decât să manevreze drujba şi kalaşnicovul. Nici un fel de sensibilitate la soldaţii din Gears of War 2.

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...