Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

joi, decembrie 15, 2011

Caganeri din toată lumea, produceţi pentru prosperitate în 2012!

Mai ştiţi sper înclinaţia mea spre gadgeturi şi mai ales spre figurine şi machetuţe. Nu mai ştiu dacă v-am povestit că am o colecţie de astfel de chestii din plumb, pictate manual, cu personajele de la Marvel. Astăzi frunzărind eu netul după cadouri de Crăciun, am avut revelaţia de a constata că propria mea colecţie s-ar putea îmbogăţi - prin urmare mi-aş putea face mie însumi un cadou de Crăciun. Personajul principal al discuţiei este un caganer, cum îi spun spaniolii. Provine din zona Cataluniei şi este, pe româneşte, nici mai mult, nici mai puţin decât, pe româneşte un căcănar. Prezenţa acestuia a fost demult observată în reprezentarea naşterii domnului, respectiv în machetuţele înfăţişând acest moment. Undeva, de regulă în stânga scenei naşterii, spre fundal apare un individ care stă, cu pantalonii în vine, pe un munte de căcat proaspăt. Acesta este caganerul. Un căcănar în sens propriu.




Despre rolul căcănarului în societate:


Dincolo de alte roluri absconse care i se atribuie, căcănarul îngraşă pământul. Prin pofta sa nesăbuită de a se scăpa prin tot locul, căcănarul are o menire bine definită, aceea de fertilizator. Dacă toamna e săracă, de vină este Caganerul care a lipsit în decembriele anterior din staul, din imediata apropiere a ieslei. Acceptat de biserica catolică în decorul "natal", Caganerul a căştigat respectul universal prin rolul său fundamental în agricultură. Bogat, sărac sau Fuego, la căcare eşti la fel: cu fundul gol. Suntem egali în faţa domnului şi în budă. Nu voi face însă nicio referire la mirosurile pe care trebuie să le suporte noul născut, în ieslea sa, pentru că, până la urmă unde suportăm un miros de ce nu am suporta şi mai multe. Plus că încep să înţeleg de ce Caganerul primordial s-a ascuns în staul. Pentru că acesta era singurul loc în care mirosul său reprezentativ în acel moment nu bătea la nas. De oriunde altundeva acesta ar fi trebuit repudiat. Din staul nu.




În timp, catalanii au ajuns să exploateze această depictare a fertilităţii, aducând-o la zi. Avem Caganeri fel de fel: Mick Jagger, Obama, Shakira şi Pique, Dalai Lama, Papa (indiferent de numele său) şi chiar şi bresle: schiori, cărturari, dansatori. Evident că figurina preferată rămâne Mick Jagger. Dacă tot e să introduc în staul un individ din alt film, măcar să fie idolul meu în ale muzicii. Sunt convins că dacă am produce şi noi caganeri personalizaţi, aceştia ar avea un mare succes la vânzare. Credeţi că nu s-ar bate toţi fanii lui Fuego ca să aibă în colecţie un Fuego-căcănar? Mai ales că artistul tocmai se laudă cu proaspătul său album de colinde. Nimic mai practic şi economicos. Fuego artistul total! Fuego, artistul sincron: se cacă şi colindă în acelaşi timp!

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...