Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

joi, martie 17, 2011

Zimbrul nostru secular ca un taur supraponderal, acromegalian şi cosmetizat

Am toată stima pentru Remus Cernea, pe care îl consider un tip interesant. Spun asta din perspectiva celor peste zece ani de când ne ştim. În ultima vreme, e drept, nu l-am mai întâlnit, însă dacă ţin cont că şi mai înainte ne regăseam în locuri absolut neobişnuite într-un bucureşti al mondenului şi semi-mondenului continui să cred că a rămas acelaşi. Altfel spus: un tip corect - iar aici avatarul este rigiditatea, un tip nonconformist - iar aici, coroborând cu corectitudinea rezultă nonconformismul ca dogmă, un tip deosebit de cult - prin urmare, coroborând cu corectitudinea şi nonconformismul rezultă un procent (sesizabil) de snobism. În rest, aş putea spune că în comparaţie cu alţii Remus Cernea este mult mai recomandabil pentru un parteneriat.

În ceea ce priveşte cruciadele lui Remus, mi-e greu să mă pronunţ, fără să le rup din peisaj: unul eminamente amoral. Par caraghioase. Într-o societate preponderent catolică, ecoul iniţiativelor sale capătă sonoritate de dangăt de clopot. În spaţiul balcanic însă părerea mea este că nu fac decât să rezoneze a cutie goală de conserve. Cu multe dintre cruciadele lui Remus Cernea sunt pervect de acord. Nu sunt de acord însă cu balcanizarea acestora, deşi, logic, într-un teritoriu balcanic, dacă nu devii şi tu balcanic sucombi. Şi mai e ceva cu care nu sunt de acord, cu echipa, cu acoliţii, dar asta din nefericire este o rezultantă a umanităţii. Nu suntem toţi la fel, şi dacă conducătorul este să zicem de nivel 0 (echivalat cu superlativul), există 1-2% şanse să găsim un +10 şi peste 80% certitudini să întâlnim cel puţin 10 de la nivel -1 la -10. Asta e problema, nu mă împac cu ăştia sub-nivel. Nu merg prea departe, nu îi acuz de reavoinţă sau de uneltiri. Incompetenţa este o acuză suficient de gravă. Şi pe urmă, ajungem să dăm vina pe cei din frunte, că echipa nu îşi face treaba.

Aveţi în imagine o distincţie pe care a primit-o "Remus Cernea and colleagues". Frumos lucru, nimic de zis. Remus Cernea nu e Peter Green. Explicaţie: Peter Green, întemeietorul şi chitaristul grupului Fleetwood Mac a format acest grup pentru că îşi dorea să fie un simplu om de trupă. Prin urmare a botezat grupul după numele lui Mick Fleetwood, bun amic la ora aceea, după considerentul: "eu mâine nu voi mai cânta aici şi grupul ăsta îi rămâne lui". La primul album (şi ultimul) alături de Fleetwood Mac, Peter Green a cerut să nu iasă în faţă. Managerul însă, din raţiuni pur comerciale îl numeşte "Peter Green's Fleetwood Mac". Peter Green a fost foc şi pară. Remus Cernea nu. Remus Cernea nu e Peter Green, cum am zis. Dar să zicem că nu asta m-a supărat, ci o mare, mare, mare, uriaşă eroare de typo pe distincţia acordată lui Remus şi Co. Assocation neamule! Nu Association. Assocation! Permiteţi-mi să nu dau doi bani pe Rainbow Humanist Awards. Permiteţi-mi să nu dau doi bani pe echipa lui Remus Cernea, compusă fie din orbi, fie din ignoranţi. Din lumina asta şi Remus Cernea mi se pare dubios, atunci când îşi prezintă cu mândrie distincţia. Eu pricep că e importantă, şi că reprezintă ceva, dar pentru o grupare care se numeşte ....Assocation. Romanian Humanist Association, din punctul meu de vedere nu a primit nici un fel de distincţie, şi dacă Remus Cernea este membru al acesteia, comite o fraudă. Se laudă cu ce nu îi aparţine...

Frumos zimbrul de dincolo de gardul electric. Era şi mai frumos pe când eram atenţionaţi că muşcă. Acum s-a oprit curentul şi suntem invitaţi să îl mângâiem şi să îi dăm cubuleţe de zahăr candel. Plăcut la mângâiat. Păcat că avea extensii...

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...