Please allow me to introduce myself I'm a man of wealth and taste...

miercuri, ianuarie 13, 2010

Dumnezeul de la Filologie

Din aceeaşi serie de întâmplări petrecute pe tren, ruta Bucureşti-Budapesta în perioada studenţiei se înscrie şi cea care urmează, în care fac trimitere la un eşantion semnificativ (credeţi-mă) din populaţia ţării care asociază sufixul "-olog" cu ceva religios.

Călătorim de noapte. Iarăşi de noapte. În faţa mea un domn uşor rural, stenic, dezgheţat. Mă întreabă încotro. Îi spun: Budapesta. Începem o conversaţie sterilă: vreme, fotbal, trenuri. Nu durează mult, ceva nu se leagă, interlocutorul meu, oarecum inhibat oferă răspunsuri scurte.

În cele din urmă mă întreabă: şi ce faceţi la Budapesta?

- Sunt student, îi spun.

Frumos. Îi place ideea. Probabil că îi confirmă aşteptările.

- La ce facultate?

Şi îi spun: FILOLOGIE.

După o pauză de câteva minute, îşi învinge jena de până atunci şi mă întreabă:

- Şi cum e domne cu dumnezeul ăla al vostru?

Niciun comentariu:


Pleased to meet you, hope you guess my name...